Naslov | Eko test u funkciji zaštite okoliša |
Autor | Luka Rotim |
Voditelj/Mentor | Jasna Golubić (mentor)
|
Sažetak rada | Promet općenito, a posebice cestovni promet je veliki proizvođač emisije CO2 i ostalih ispušnih plinova. Također promet je jedan od najvećih potrošača energije. Glavni cilj ovog rada je naglašavanje eko testa kao jedne od najznačajnijih radnji kojom se nastoji sačuvati okoliš jer se kontrolom ispuha nad svakim vozilom utvrđuje da li to vozilo zagađuje okoliš više nego što je potrebno. Za potrebe ispitivanja ispušnih plinova motori su podijeljeni u tri osnovne skupine: BEZ-KAT, REG-KAT i DIZEL. Za svaki tip motora eko test se provodi na drugačiji način, a svaki tip motora ima svoje granične vrijednosti koje mora zadovoljiti pri eko testu. Također je važno naglasiti eko vožnju kao mjeru kontinuiranog educiranja vozača u realizaciji dugoročnih ciljeva kontinuiranog razvoja mobilnosti uz istovremeno smanjivanje emisije ispušnih plinova, smanjenja buke, povećanja sigurnosti vožnje, te povećanje energetske učinkovitosti u sektoru transporta. |
Ključne riječi | eko test smanjenje emisije CO2 ispušni plinovi eko vožnja energetska učinkovitost |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | Eco Test in Function of the Environment Protection |
Povjerenstvo za obranu | Goran Zovak (predsjednik povjerenstva) Zoran Vogrin (član povjerenstva) Eduard Missoni (član povjerenstva)
|
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište u Zagrebu Fakultet prometnih znanosti |
Ustrojstvena jedinica niže razine | Samostalne katedre Katedra za ekologiju u prometu |
Mjesto | Zagreb |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | PRIRODNE ZNANOSTI Interdisciplinarne prirodne znanosti Znanost o okolišu
|
Znanstveno područje, polje, grana | TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport Cestovni i željeznički promet
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | preddiplomski |
Naziv studijskog programa | Promet; smjerovi: Cestovni, Željeznički, Vodni, Zračni, Poštanski, Informacijsko-komunikacijski, Gradski |
Smjer | Cestovni |
Akademski / stručni naziv | sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka prometa |
Kratica akademskog / stručnog naziva | univ. bacc. ing. traff. |
Vrsta rada | završni rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2015-09-15 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | Transport in general, especially road transport is big CO2 and other exhaust gas emission producer. Transport is also one of the biggest energy consumer. The main aim of this paper is accentuation of the eco test as one of the most important actions which is used to preserve the environment because by controlling the exhaust of every vehicle it is determined whether or not that vehicle pollutes the environment more than it is necessary. For the purpose of testing for exhaust gases the motors have ben devided into three basic groups: NO-CAT, REG-CAT and DIESEL. For every type of engine the test is carried out in a different way, and every type of engine has its limit values that he has to satisfy during the eco test. It is also important to enhance the eco ride as a measure of education of drivers in realization of long lasting goals of continuous development in mobility with simultaneously exhaust gas and noise reduction, driving safety and energy efficiency increasing in transport sector. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | eco test CO2 emission reduction exhaust gas eco driving energy efficiency |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad u otvorenom pristupu |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:119:680123 |
Pohranio | Mojca Brenko-Puzak |