završni rad
Potrošnja goriva u ovisnosti o izvedbi sustava za ubrizgavanje smjese kod suvremenih benzinskih motora

Marko Kesner (2015)
Sveučilište u Zagrebu
Fakultet prometnih znanosti
Promet
Zavod za cestovni promet
Podaci o radu
NaslovPotrošnja goriva u ovisnosti o izvedbi sustava za ubrizgavanje smjese kod suvremenih benzinskih motora
AutorMarko Kesner
Voditelj/MentorGoran Zovak (mentor)
Sažetak rada
Potrošnja goriva u najvećoj mjeri ovisi od vrste i efikasnosti motora u automobilu, stila vožnje, tipa prometnice i konfiguracije puta kojim se automobil kreće, kao i od pravilnog održavanja vozila. Ispravnost sustava za napajanje gorivom od velike je važnosti za pravilan i ispravan rad motora. Bitan utjecaj na potrošnju goriva također imaju i različiti tipovi, vrste ubrizgavanja koji su razvijanjem tehnike i tehnologije trebali popraviti dinamičke karakteristike vozila te upravljati protokom i raspršivanjem goriva u određeni dio za izgaranje. Indirektni i direktni sustavi ubrizgavanja kod benzinskih motora imaju svoje prednosti i nedostatke koji ih čine različitim pa i samo korištenje određene vrste ubrizgavanja donosi dobre i loše rezultate.
Ključne riječibenzinski motor potrošnja goriva vrste ubrizgavanja način pripremanja smjese ubrizgavanjem dovod goriva
Naslov na drugom jeziku (engleski)Fuel Consumption Depending of Performance System for Injection Mixture in Modern Gasoline Engines
Povjerenstvo za obranuGoran Zovak
Ivo Jurić
Željko Šarić
Marijan Rajsman
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Fakultet prometnih znanosti
Ustrojstvena jedinica niže razinePromet
Zavod za cestovni promet
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaTEHNIČKE ZNANOSTI
Tehnologija prometa i transport
Cestovni i željeznički promet
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjpreddiplomski
Naziv studijskog programaPromet; smjerovi: Cestovni, Željeznički, Vodni, Zračni, Poštanski, Informacijsko-komunikacijski, Gradski
SmjerCestovni
Akademski / stručni nazivsveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka prometa
Kratica akademskog / stručnog nazivauniv. bacc. ing. traff.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-15
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Fuel consumption largely depends on the type and efficiency of the engine in the car, driving style, road types and configuration times that the car is moving, as well as proper maintenance of vehicles. The accuracy of the system for the fuel is of great importance for the proper and correct operation of the engine. A significant impact on fuel consumption also have different types, types of injection that are developing and technology should improve dynamic characteristics of the vehicle and to manage the flow and spray in a specific part of the combustion chamber. Indirect and direct injection system for petrol engines have their own advantages and disadvantages that make them different, and so only use a certain type of injection brings good and bad results.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)the petrol engine fuel consumption type of injection the method of preparing the mixture injection fuel supply
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:119:352125
PohranioMojca Brenko-Puzak