diplomski rad
Mjere za poboljšanje programa učinkovitog trošenja goriva primjenom sustava električnog voženja

Dino Švragulja (2015)
Sveučilište u Zagrebu
Fakultet prometnih znanosti
Aeronautika
Zavod za aeronautiku
Podaci o radu
NaslovMjere za poboljšanje programa učinkovitog trošenja goriva primjenom sustava električnog voženja
AutorDino Švragulja
Voditelj/MentorAnita Domitrović (mentor)
Sažetak rada
Aircraft gas emissions directly affect the Earth’s ecosystem and human health. Environmental concerns have caused international treaties to be signed with the purpose of reducing gas emissions. Aircraft gas emissions are a direct result of fuel consumption. In order to comply with regulations, air carriers have developed and implemented fuel efficiency programmes which contain methods to reduce fuel consumption, thus gas emissions as well. Electric taxi is a new technology that can improve fuel efficiency and reduce gas emissions on the ground. There are currently two electric taxi systems in existence, but none of them has been granted certification for commercial use yet. A model was developed in the thesis to analyse the effect of electric taxi on fuel consumption and aircraft gas emissions. Using fuel consumption and taxi time data provided by Croatia Airlines it was found that electric taxi could save about 60% of fuel during taxi operations, and could reduce gas emissions by approximately the same amount, when compared to all-engine taxi.
Ključne riječielektrično voženje učinkovito trošenje goriva potrošnja goriva emisije plinova zrakoplova
Naslov na drugom jeziku (engleski)Measures for Improving Fuel Efficiency by Implementing Electric Taxi System
Povjerenstvo za obranuAnita Domitrović (predsjednik povjerenstva)
Tino Bucak (član povjerenstva)
Željko Marušić (član povjerenstva)
Doris Novak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Fakultet prometnih znanosti
Ustrojstvena jedinica niže razineAeronautika
Zavod za aeronautiku
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaTEHNIČKE ZNANOSTI
Tehnologija prometa i transport
Zračni promet
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaAeronautika
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra inženjer/inženjerka aeronautike
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. ing. aeronaut.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik engleski
Datum obrane2015-09-24
Sažetak rada na drugom jeziku (hrvatski)
Emisije plinova zrakoplova izravno utječu na Zemljin ekosustav i zdravlje ljudi. Ekološka pitanja uzrokovala su donošenje međunarodnih ugovora koji za svrhu imaju smanjenje emisija plinova. Emisije plinova zrakoplova izravna su posljedica potrošnje goriva. Kako bi udovoljili propisima, zrakoplovni prijevoznici razvili su i uveli programe učinkovitog trošenja goriva koji sadrže mjere za smanjenje potrošnje goriva i posljedično emisija plinova. Električno voženje je nova tehnologija koja može poboljšati učinkovitost trošenja goriva i smanjiti emisije plinova zrakoplova na zemlji. Trenutno postoje dva sustava električnog voženja, no nijedan od njih još nije certificiran za komercijalnu uporabu. U ovom je diplomskom radu razvijen model za analizu utjecaja električnog voženja na potrošnju goriva i emisije plinova zrakoplova. Koristeći podatke o potrošnji goriva i vremenima voženja koje je pružila Croatia Airlines utvrđeno je da bi električno voženje moglo uštedjeti oko 60% goriva tijekom voženja te bi moglo smanjiti emisije plinova zrakoplova za otprilike isti iznos, u usporedbi sa standardnim voženjem pomoću glavnih motora zrakoplova.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)electric taxi fuel efficiency fuel consumption aircraft gas emissions
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:119:697744
PohranioMojca Brenko-Puzak