završni rad
Analiza tehničko - eksploatacijskih karakteristika električnih vozila javnog gradskog prijevoza

Mario Lukec (2015)
Sveučilište u Zagrebu
Fakultet prometnih znanosti
Promet
Zavod za gradski promet
Podaci o radu
NaslovAnaliza tehničko - eksploatacijskih karakteristika električnih vozila javnog gradskog prijevoza
AutorMario Lukec
Voditelj/MentorŽeljko Šarić (mentor)
Sažetak rada
Električna vozila za javni gradski prijevoz služe za brz i siguran prijevoz putnika u gradovima, gdje je problem zagušenosti prometne mreže izuzetno velik, zbog velikog broja korisnika kojima je potreban prijevoz. Javni gradski prijevoz treba biti u potpunosti odvojen od ostalog prometa u gradovima, također treba imati pravo prvenstva prijevoza na dijelovima prometne mreže gdje ga nije moguće u potpunosti izdvojiti. Električna vozila za javni gradski prijevoz dijele se na: metro sustav, tramvaj, trolejbus, monorail (sustav s jednom tračnicom) te laka gradska željeznica. Tehničko – eksploatacijske značajke pojedinog sustava izrazito su bitne kod odabira sustava prijevoza koje će se u pojedinom gradu koristiti, nema nikakvog pravila, te je za svaki grad potrebno raditi posebne studije vezano za najoptimalniji način prijevoza. Budućnost električnih vozila javnog gradskog prijevoza svakako je u nadzemnim i podzemnim sustavima.
Ključne riječielektrična vozila za javni gradski prijevoz analiza tehničko-eksploatacijskih karakteristika komparacija pojedinih sustava moguća poboljšanja u budućnosti
Naslov na drugom jeziku (engleski)Analysis of Technical - Exploatation Characteristics for Electric Vehicles for Public Traffic
Povjerenstvo za obranuŽeljko Šarić
Goran Zovak
Ivo Jurić
Marijan Rajsman
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Fakultet prometnih znanosti
Ustrojstvena jedinica niže razinePromet
Zavod za gradski promet
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaTEHNIČKE ZNANOSTI
Tehnologija prometa i transport
Cestovni i željeznički promet
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjpreddiplomski
Naziv studijskog programaPromet; smjerovi: Cestovni, Željeznički, Vodni, Zračni, Poštanski, Informacijsko-komunikacijski, Gradski
SmjerGradski
Akademski / stručni nazivsveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka prometa
Kratica akademskog / stručnog nazivauniv. bacc. ing. traff.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-15
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Electric vehicles for public transport are used for fast and safe transport of passengers in cities, where the problem of congestion of transport network is very big due to the large number of users in need of transport. Public city transport should be completely separated from the rest of the traffic in cities, and it should also be given way on the parts of traffic network where it cannot be separated completely. Electric vehicles for public city transport are divided into: metro system, tram, trolleybus, monorail (system with one rail) and light city railway. Techno-exploitative features of a certain system are extremely important when choosing the type of transport system in a particular city: there are no rules, and it is necessary to do special studies regarding the best means of transport. The future of electric vehicles of public city transport certainly lies in underground and overground systems.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)electric vehicles for public transport analysis of technical-exploitation characteristics comparison of different systems possible improvements in the future
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:119:602805
PohranioMojca Brenko-Puzak