diplomski rad
Usporedba metode za upravljanje priljevnim tokovima na primjeru zagrebačke obilaznice

Ivana Galić (2015)
Sveučilište u Zagrebu
Fakultet prometnih znanosti
Inteligentni transportni sustavi i logistika
Zavod za inteligentne transportne sustave
Podaci o radu
NaslovUsporedba metode za upravljanje priljevnim tokovima na primjeru zagrebačke obilaznice
AutorIvana Galić
Voditelj/MentorEdouard Ivanjko (mentor)
Sažetak rada
U ovom radu opisane su temeljne pretpostavke uvođenja sustava upravljanja priljevnim tokovima urbanih autocesta uslijed zagušenja te je prikazan pregled najčešće korištenih metoda upravljanja priljevnim tokovima. Također, analizirane su mogućnosti primjene metoda umjetne inteligencije za upravljanje priljevnim tokovima. Na izrađenom modelu zaobilaznice grada Zagreba, uz korištenje postojećih prometnih podataka simulirana je navedena obilaznica uz pomoć simulatora CTMSIM. Analizom rezultata simulacije uspoređeni su rezultati u slučaju kašnjenja, vremena putovanja i gustoće. Iz tih rezultata razvidno je manje zagušenje tijekom uporabe algoritama za upravljanje priljevnim tokovima.
Ključne riječiumjetna inteligencija zagušenje upravljanje priljevnim tokovima model zaobilaznice simulacija
Naslov na drugom jeziku (engleski)Comparison of Methods for Ramp Metering on the Example of Zagreb Bypass
Povjerenstvo za obranuEdouard Ivanjko
Sadko Mandžuka
Miroslav Vujić
Hrvoje Gold
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Fakultet prometnih znanosti
Ustrojstvena jedinica niže razineInteligentni transportni sustavi i logistika
Zavod za inteligentne transportne sustave
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaTEHNIČKE ZNANOSTI
Tehnologija prometa i transport
Inteligentni transportni sustavi i logistika
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaInteligentni transportni sustavi i logistika
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra inženjer/inženjerka prometa
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. ing. traff.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-24
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
This diploma thesis describes the main reasons for the introduction of ramp metering due to congestion and gives an overview of the most commonly used methods of managing the mainstream flows. Possibilities of applying artificial intelligence methods for ramp metering are analysed also. Using parameters of the bypass of the city of Zagreb a simulation model is createdand simulated usingof existing trafficdata. The macroscopic simulator CTMS is used for simulation. The analysis of the simulation results are compared according to delay, travel timeanddensity. From these results are reflected in less congestion by using algorithms to manage the inflow streams.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)Artificial Intelligence congestion managethe inflowstreams bypass model simulation
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:119:539998
PohranioMojca Brenko-Puzak