Naslov | Utjecaj intermodalnog prijevoznog sustava u funkciji smanjivanja eksternih troškova prijevoza |
Autor | Zlatko Javni |
Voditelj/Mentor | Jasmina Pašagić Škrinjar (mentor)
|
Sažetak rada | Eksterni troškovi u realizaciji prijevoznog procesa predstavljaju troškove koji se ne mogu internalizirati, tj. troškove koji se ne snose direktno, nego indirektno preko raznih utjecaja eksternih troškova, koje snose svi, sudjelovali oni ili ne u prijevoznom procesu. Potreba za podrobnijim istraživanjima u svezi s utjecajem eksternih troškova javlja se u skladu sa razvojem logistike te spoznajom o načinu utjecaja eksternih troškova na populaciju te samu Zemlju. Problem razvoja logistike javlja se u tome što logistika kao takva zauzima velik prostor u vidu potrebne infrastrukture te vozila potrebnih za odvijanje transportnog dijela logistike, te tako ima veliku ulogu u oblikovanju krajolika, te oblikovanju načina života u vidu zagađenja, radilo se to o narušavanju izgleda krajolika potrebnom infrastrukturom, vozilima, raznim vrstama zagađenja, elektromagnetskom zračenju ili zagađenju okoliša emisijama ispušnih plinova itd. Iz tih razloga javlja se potreba za smanjenjem emisija ispušnih plinova, smanjenjem cestovnih teretnih vozila i implementiranjem novih tehnologija, jer je poznato kako po tonskom kilometru cestovna teretna vozila poslije zračnih vozila (aviona) imaju najveću stopu emisija štetnih plinova. Rješavanje tog problema prema inicijativi Europske unije leži u smanjenju prijevoza tereta cestovnim prijevozom i prebacivanju istoga na prijevoz željeznicom ili na prijevoz unutarnjim plovnim putevima gdje intermodalnost ima velik značaj. Ovaj rad prikazuje usporedbu utjecaja eksternih troškova različitih vidova prijevoza sa eksternim troškovima intermodalnog prijevoza, te nastoji približiti i pojasniti što su i kako eksterni troškovi utječu na okolinu. |
Ključne riječi | logistika eksterni troškovi intermodalni prijevoz održivi razvoj |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | The Impact of the Intermodal Transport System on Reducing External Transport Costs |
Povjerenstvo za obranu | Borna Abramović (predsjednik povjerenstva) Diana Božić (član povjerenstva) Ratko Stanković (član povjerenstva)
|
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište u Zagrebu Fakultet prometnih znanosti |
Ustrojstvena jedinica niže razine | Inteligentni transportni sustavi i logistika Zavod za inteligentne transportne sustave |
Mjesto | Zagreb |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport Inteligentni transportni sustavi i logistika
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | preddiplomski |
Naziv studijskog programa | Inteligentni transportni sustavi i logistika; smjerovi: Inteligentni transportni sustavi, Logistika |
Smjer | Logistika |
Akademski / stručni naziv | sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka prometa |
Kratica akademskog / stručnog naziva | univ. bacc. ing. traff. |
Vrsta rada | završni rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2017-09-12 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | Eksternal costs in the process of transport represent costs which cannot be internalised, costs which cannot be directly dealt with, only indirectly by the various effects of external costs, which are carried by everyone, either they're taking or not taking part in transportation process. The need for more detailed research into the impact of external costs is in line with the development of logistics and the recognition of the way the external costs affect the population and the Earth itself. Logistics development presents a problem in terms of logistcs taking up large amount of physical space, both in needed infastructure and in needed vehicles necessary to carry out the transportation part of logistics, and as such has a role in shaping the landscape and shaping the way of life, with infrastructure and vehicles needed, with different kinds of emmisions ie. electromagnetic emissions or emissions of exhaust gases etc., From those causes comes the need for bringing down the emissions of exhaust gases, by bringing down the number of road freight vehicles and implementing new technologies, as it is known that road freight vehicles after aircrafts have the highest rate of emission of dangerous exhaust gases. Resolving the given problem according to European union iniciative lies in reducing the transport of cargo by road and transffering it to railway transport or inland waterway trasnport where intermodality has a big role. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | logistics external costs intermodal transport sustainability |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad u otvorenom pristupu |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:119:122584 |
Pohranio | Mojca Brenko-Puzak |